Színjátszás, beszédtechnika, ének, hangképzés

Vámos Vica
 
Szellemi és érzelmi életünk alakításában kulcsfontosságú szerepe van a művészeti nevelésnek.
A tanítványaimból türelmes munkával, logikával, különös érzékenységgel hozom elő a hang szépségének varázsát.
Megtanítom őket arra, hogy a lehető legkevesebb munkával, jó technikával, lazán tudjanak énekelni, s elő tudják hozni magukból mindazon emóciókat, melyektől az éneklés nem marad üres, hanem magával tudja ragadni a hallgatóságot.
Ezen kívül oktatok beszédtechnikát - hiszen a beszéd szintén egy kifejezőrendszer -, előadó-művészetet és színészetet is.

 
 

Fekete-Kiss Sándor

2003 óta tanítok a HangDala módszerével, de magát a HangDala szót 2004-ben találtam ki, amikor elhatároztam, hogy a felfedezett énektanítási módszereket a szélesebb zeneszerető közönséggel is megosztom. Az első HangDala énektanfolyamot 2004-ben tartottam, és azóta több, mint 1000 tanítványom volt, és jóval több, mint 10.000 órát foglalkoztam hangképzés és énektanítással.
Énekesekkel zongorakísérőként régebben foglalkozom, úgy 30 éve gyűjtöm a tapasztalatokat az énekhanggal történő zenélés területén.
A budapesti Liszt Ferenc Zeneakadémián zeneszerzést tanultam, abból is diplomáztam. A zeneszerzők gyakran dolgoznak korrepetitorként (zongorakísérő), én sem voltam kivétel, és nem csak énekeseket kísértem, hanem balettosokat is. Dolgoztam az Operában, vagy a Stuttgarti Staatstheaterben is, amikor egy év ösztöndíjat nyertem zeneszerzőként Baden-Württembergben.
Idehaza a Színművészeti Főiskola óraadó tanáraként dolgoztam korrepetitorként, vizsgaprodukciók zenei vezetőjeként. A színészekkel való munkát a Shakespeare Színiakadémián és a Gór Nagy Mária Színitanodában is folytattam. A HangDala módszert először a GNM egyik színészosztályában alkalmaztam a hangképzés oktatásban, nagy sikerrel. Gimnazista Tinitanodásokat is tanítottam ugyanezzel a módszerrel, amit annyira kedveltek, hogy a hozzám járó diákok létszáma a kezdeti 20-ról hamarosan 120-ra nőtt.
2003-ban svéd növendékeim is voltak, a módszeremet Stockholmban is tovább próbálgattam. Végül elérkezett az ideje, hogy nevet is találjak neki, és megindítsam az első HangDala énektanfolyamot. Azóta nagyon nagy utat jártam be a növendékeimmel, és nagyon sokféle HangDala foglalkozást kísérleteztünk ki. A kezdeti Énektanfolyam mellé hamarosan felsorakozott a Magánének oktatás, majd az Énekstúdió (magánének oktatás csoportos formában), a HangDala Kórus több nagysikerű fesztivál szerepléssel, a Tematikus HangDala énektanfolyamok, a Műhelytanfolyamok (ahol zenés színházi előadáskat is alkottunk), sőt, még HangDala Tábort is tartottam!
A HangDala az első hét év működése után tovább alakult, elmélyült, az új HangDala lényege a minden eddiginél elmélyültebb kapcsolat a hangképzés és a létezés alapelvei között. Anélkül, hogy a HangDala módszer eddigi elemei érvényüket veszítették volna, ez az új mélység meghatványozta az énektanítás hatékonyságát és gyorsaságát. Ebbe a továbbfejlesztett és örökké megújuló HangDalába várlak szeretettel!

 

Fekete-Kiss Sándor
zeneszerző, énekmester